Pokuta za AETR nařízení 561
31 prosince, 2022Všichni řidiči kamionu se občas potýkají s porušováním AETR nebo chcete-li nařízení 561. Někdy je to úmyslné přetažení doby řízení a nedodržení stanovených dob přestávek a někdy i neúmyslné.
Výšky pokut za jednotlivé typy porušení nařízení 561 se stát od státu liší. V některých zemích jsou pokuty nemalé a jdou i do tisíců EUR a korun. Navazují třeba i zákazy řízení v dané zemi a tak dále.
Osobně jsem dostal pokutu 4 000Kč a 4 body za nedodělanou devítku. Bylo to někdy v roce 2016. No a samozřejmě sbírám občas fotečky z Německa, Francie a dalších zemí, ale to se dá tak nějak přežít.
Některé pokuty třeba za jízdu na druhou kartu řidiče nebo jízdu v OUTu mohou být pro řidiče kamionu naprosto likvidační. Může jít nejen o statisícové částky ve správním řízení, ale také tresty odnětí svobody za obecné ohrožení atd. Třeba německý BAG nebo Francouzi a Španělé se s výškou pokut vůbec nepárají a klidně uloží pokutu třeba 10 – 15 000 EUR. Odstaví kamion na policejní parkoviště, řidiče zavřou a než firma pokutu zaplatí tak auto stojí. To může úplně v klidu zlikvidovat i některé menší dopravce.
V Německu od ledna 2023 začínají platit vyšší pokuty za některé přestupky.


A co vy kolegové? Jakou jste dostali větší pokutu v souvislosti s 561 a za co? Pište zde do komentářů.